Anden information

Problemer med at få varme i radiatorerne kan man ofte afhjælpe selv. Læs hvordan her.

Bemærk, at det er den enkelte andelshaver, som er betalingsansvarlig, såfremt reparationen ikke hidrører fra ting som ikke er nagelfaste. Dette kan fx være:

– radiatortermostater
– blandingsbatterier
– vaske
– toiletter
– el-artikler, med undtagelse af udendørs belysning ved indgangsparti
– ikke-nagelfast indbo i øvrigt, heri indbefattet alle hårde hvidevarer

Hvis du som andelshaver er i tvivl, om du selv skal afholde en udgift, kan du rette henvendelse til bestyrelsen for godkendelse af en forestående reparation/udskiftning, før denne iværksættes. I modsat fald kan du risikere, at udgiften faktureret til andelsforeningen viderefaktureres til dig som rekvirent.

Ved problemer med håndværkere, se dette link:

Vinduer og døre

Se vedlagte sider angående vedligehold af nye Rationel vinduer og døre:

Brugervejledning2021 Rationel

Affald

Affald skal sorteres efter de udleverede retningslinjer!

Containergård
Den aflåste Containergård er til småt brændbart materiale og er udelukkende til benyttelse af beboere i foreningen Lærkehegnet II.

Større ting såsom køleskabe, møbler og sanitet skal dagen før afhentning sættes på græsset ved den gamle flaskecontainer. Alternativt skal man selv køre det på genbrugspladsen i Ventrupparken.

Elektronik og farligt affald skal afleveres på kommunens genbrugsplads på adressen:

Ventrupparken 16, 2670 Greve

Små ting som elpærer kan lægges i de røde bokse, som tømmes hver anden måned. Næste gang: Se kalender nedenfor. Boksen skal stilles under postkasserne i blok 2 og 3, og neden for trapperne i de andre blokke.

Maling som ikke kan være i de røde bokse, skal afleveres på genbrugspladsen og ikke stilles i containerrummet, da vi ikke har nogen til at køre det væk.

OBS: I tilfælde af overfyldning af containergården, eksempelvis ved tømning af lejlighed ved udflytning, betaler beboeren selv for tømning af containeren. Hvis det er muligt, anbefaler bestyrelsen derfor, at man selv får fragtet genstandene til genbrugsstationen beliggende ca. 1 km. fra Lærkehegnet.

Andet affald
Der findes en beholder ved de nye affaldsbeholdere til brugte batterier.

Hvis vi alle efterlever disse enkle regler, vil vi undgå affaldsproblemer i fremtiden.

Datoer for afhentning af storskrald, haveaffald og farligt affald 2024:
(OBS! Storskrald placeres på græsset til venstre for det gamle containerområde)

30. januar 2024

27. februar 2024

26. marts 2024

23. april 2024 (+ farligt affald)

28. maj 2024

25. juni 2024 (+farligt affald)

30. juli 2024

27. august 2024 (+farligt affald)

24. september 2024

22. oktober 2024 (+farligt affald)